Facebook miażdży konkurencję

Kilka dni temu portal Shareaholic, który bada ruch użytkowników na portalach społecznościowych, podał do wiadomości publicznej sprawozdanie z ostatniego kwartału 2013 roku. Możemy w nim zaobserwować dane ośmiu największych serwisów społecznościowych, jakim są Facebook, Pinterest, StumbleUpon, Google+, Twitter, Reddit, YouTube i LinkedIn. Nikt nie powinien być zdziwiony tym raportem, bo zdecydowanym zwycięzcą mógł być tylko Facebook.

Shareaholic twierdzi, że ten najpopularniejszy portal społecznościowy osiągnął dwa razy większy ruch niż wszystkie siedem pozostałych serwisów. Facebook miał we wrześniu 10,37 udziałów w całym ruchu, a największą popularność osiągnął w listopadzie, gdzie posiadał ponad 17 procent. Rok zakończył na poziomie 15,4 procent. Bliższe spojrzenie na przedstawione dane pokazuje również, że tylko dwa pierwsze portale są godne uwagi i mają przewagę nad pozostałymi. Obok wspomnianego, pierwszego Facebooka, duży skok osiągnął drugi Pinterest, który zyskał ponad 1% ruchu i rok zakończył z wynikiem oscylującym w 4,8 procentach. Twitter utrzymywał się na stałym, dość niskim poziomie: 1,17-1,14 procent.

Czy mogło to kogoś zaskoczyć?

Show Buttons
Hide Buttons